STRETCHING SI FITNESS

Stretching si Fitness

Reechilibrarea pe termen lung a organismului în urma unei alimentaţii sănătoase şi echilibrate, în special în combinație cu un exerciţiu fizic adecvat, previne bolile cunoscute ale civilizaţiei. Restabilirea unui echilibru alimentar natural duce la restabilirea greutății corporale normale și al unui echilibru natural al organismului.

Stretchingul si Fitness-ul sunt pentru corpul uman ceea ce reglajul fin este pentru un aparat electronic. Ele reprezintă o condiţie pentru a arăta şi a ne simţi mai bine. Cum gusturile diferă, doza de subiectivism va fi foarte mare în definirea conceptelor de a “arăta bine” şi “a te simţi bine”, motiv pentru care si antrenamentele vor fi diferenţiate în funcţie de caracteristicile individuale ale practicanţilor: vârsta, sexul, greutatea, înălţimea, capacitatea de efort, sănătatea organismului, scopul urmărit. Amintim doar că trăsătura definitorie a stretchingului si fitness-ului este regularitatea exerciţiilor.

De ce sa folosesti un antrenor personal?

Principalul motiv pentru care oamenii angajeaza un antrenor personal este de a obține ajutor profesionist pentru a-i ajuta la imbunatatirea sanatatii lor. Un antrenor de fitness te motiveaza, iti monitorizează progresul și iti reglează exercitiile de rutina atunci când este necesar pentru a asigura progresul în curs de desfășurare și astfel obiectivele individuale sa fie îndeplinite.

bigstock-Exercise-woman-stretching-hams-31244576

Amintiți-vă, obiectivele fiecăruia sunt diferite!

Setarea unui obiectiv realist este de prim interes pentru un antrenor personal de fitness. O strategie în condiții de siguranță este necesara pentru a vă ajuta la reducerea tesutului adipos din organism sau de a menține o greutate sanatoasa ,impreuna cu o consiliere si o educatie nutritionala adecvata. Mulți clienți au nevoi speciale (osteoporoza, diabet zaharat , hipertensiune arterială,etc), care trebuie să fie abordate diferit print-un plan personalizat de nutritie si exercitii fizice echilibrate. Antrenorul de fitness personal va lucra îndeaproape cu dumneavoastra, impreuna cu medicul nutritionist pentru a vă oferi un program sigur și eficient, care vă va permite sa va atingeti obiectivele. Antrenorul personal are pregatirea necesară pentru a vă instrui în executarea corectă a tuturor exerciții și in utilizarea echipamentelor de fitness ,fie ca este vorba de pierdere in greutate sau de formarea tonusului cardiovascular.

Amintiți-vă un moment din viața dumneavoastra, atunci când v-ati simțit minunat! Va putem ajuta să va întoarceti acolo!

Împreună putem planifica o strategie, care să monitorizeze periodic progresul dumneavoastră și sa vă motiveze folosind diferite tehnici de formare. Antrenamentele se pot face în sala de fitness sau in aer liber, la alegere, in functie si de problemele de sanatate cu care va confruntati. Este posibil pentru noi de a va instrui si acasa la dvs, la munca sau la hotel.

“Setati-va obiectivele cat mai inalte, si nu va opriti pana nu ajungeti acolo”Bo Jackson

Ce este stretchingul?

Exercitiile de stretching, asa cum sugereaza si denumirea, reprezinta exercitii care prespun intinderi ale muschilor, actionand si asupra tendoanelor si ligamentelor.

Tinta principala a acestor intinderi controlate sunt muschii. Acestia sunt actionati printr-o presiune usoara. In cazul in care, in timpul exercitiului, senzatia este una de greutate si disconfort a muschiului, cel mai bine este sa renunti la exercitiu si sa il amani pentru a doua zi, iar intre timp sa realizezi exercitii care vizeaza alta grupa de muschi.

Cine poate face Stretching?

In general, acest tip de exercitii este recomandat persoanelor de toate varstele. Intrucat exercitiile de stretching trebuie efectuate cu respectarea anumitor reguli, ca orice alt tip de sport, copiilor sub 16 ani sau varstnicilor nu le sunt recomandate anumite exercitii. Generand mobilitate si flexibilitate, exercitiile de stretching sunt recomandate a fi efectuate, in mod regulat, de catre persoanele care sufera de tendinita, intinderi musculare sau rupturi musculare.

stretching_and_flexibility

Cum se realizeaza exercitiile de stretching?

Exercitiile de streching se fac inainte sau dupa o sesiune de antrenament, dar se pot constitui si intr-un sport de sine statator. Acestea sunt si ele diferentiate, pe grupe de muschi, si constau in mentinerea anumitor grupe de muschi intr-o anumita pozitie timp de 10 – 15 secunde. Intrucat se doreste o optimizare a flexibilitatii si mobilitatii corpului, exercitiile de stretching trebuie sa fie usoare si sa nu solicite prea tare muschii. Acest sport are avantajul ca se poate realiza in orice incapere, nefiind necesara o dotare sau echipamente speciale.

Ca si o conditie esentiala, exercitiile de stretching se vor realiza doar dupa efectuarea in prealabil, timp de 10 minute, a unor exercitii de incalzire. Daca stretching-ul se va efectua asupra unui muschi flasc si neincalzit, nu vei obtine rezultatele scontate. Este obligatoriu ca in timpul exercitiilor sa iti controlezi respiratia, astfel: insipra pe nas usor si expira indelung pe gura sau pe nas. Exercitiile de streching sunt indicate si pentru asmatici, ajutandu-i sa-si exerseze respiratia. Se vor executa pe rand, cate unul sau doua pe fiecare grupa de muschi, plecand de la partea superioara a corpului pana la cea inferioara, iar pauzele intre exercitii vor fi de cel putin 10 secunde. Pentru ca unele posturi pe care le presupun exercitiile pot fi destul de incomode, trebuie sa fii atenta sa nu fortezi muschiul, ci intinderea sa fie progresiva si lenta.

Avantajele exercitiilor de stretching

Daca sunt realizate cu respectarea regulilor care se impun, exercitiile de stretching dau rezultate uimitoare:

  • imbunatatesc postura corpului,
  • elimina stresul intesificand relaxarea fizica si psihica,
  • imbunatatesc performantele fizice ale corpului,
  • reduc riscurile de accidentare ale tendoanelor si articulatiilor,
  • redau mobilitate si flexibilitate articulatiilor si muschilor,
  • imbunatatesc circulatia sangvina.

 

Ce reprezinta Fitness-ul?

Fitness-ul reprezintă o activitate motrică prin care individul obține o stare de bine indiferent de condiția sa anatomică, fiziologică sau psihică. Practicat ca sport, fitness-ul presupune abilitati de atlet: agilitate, echilibru si viteza.

Pentru sanatate, este benefic numai daca il practici regulat. In plus, fitness-ul te ajuta sa te simti bine, sa capeti un tonus muscular excelent si bineinteles fermitate si o linie a corpului pe care ti-o doresti cu adevarat.In plus reduci riscul unui atac de cord, al cancerului de colon, diabetului , hipertensiunii si mult mai multor boli.

Termenul de fitness defineste conditia fizica.Practic fitness-ul se adreseaza tuturor categoriilor de varsta si poate fi practicat si adaptat persoanelor care au anumite afectiuni astfel sa nu afectam, ba din contra, sa remediem pe cat se poate starea fizica a organismului. Gama de exercitii va ajuta sa aratati si sa va simtiti foarte bine, va permit sa fiti plini de energie si vitalitate, iar toate acestea insumate va ajuta sa va bucurati de viata din plin.

Fitness-ul trebuie sa faca parte din viata noastra ,ca cea mai buna forma de remodelare activa. A merge la sala nu inseamna un drum in plus , un chin, din contra inseamna eliberarea de stress si de problemele zilnice.

womens-fitness

Indicatii:

  • Numarul de antrenamente trebuie sa varieze intre 3-4 pe saptamana in functie de scopul propus dar si pentru ca organismul sa aiba timpul necesar de refacere.
  • Trebuie efectuat un program bine pus la punct si respectat, care sa contina atat exercitii de tonifiere cat si partea cardio a antrenamentului ,cea in care se ard cele mai multe calorii.

Avantaje:

  • Tonifierea musculaturii si multi centimetri in minus
  • Efecte benefice asupra aparatului cardiovascular, crescand rezistenta la efort.
  • Cresterea coordonarii neuromusculare.

PROGRAMEAZA-TE